Dostepna również w Get it on Google Play
Szukasz inspiracji na weekendową wycieczkę? Skorzystaj z gotowych propozycji i daj się porwać przygodzie. Podążaj śladami naszych użytkowników!

Granią Czerwonych Wierchów

Trasę rozpoczynamy w Kuźnicach przy dolnej stacji kolejki na Kasprowy Wierch. Ważną rzeczą jest, by znależć się tam dość wcześnie. Nie stracimy czasu na czekanie w kolejce do kolejki. Warto być tam między 7.00 a 7.30. Wtedy jest szansa na wczesny wjazd. Kiedy szczęśliwie znajdziemy się w wagoniku warto stanąć z lewej strony ze względu na lepsze widoki. Podczas wjazdu widać hotel Kalatówki i Giewont. Po dotarciu do Myślenickich Turni przesiadamy się do drugiego wagonika i wjeżdżamy już na sam szczyt Kasprowego Wierchu.

Po opuszczeniu kolejki wychodzimy na zewnątrz i kierujemy się w lewo na znakomity punkt widokowy. Możemy nacieszyc oczy. Od lewej w dole widać Schronisko Murowaniec, Dolinę Gąsienicową, dalej Orlą Perć, Kościelec oraz Świnicę. Po uczcie widokowej kierujemy się w prawo w górę dochodząc do budynku obserwatorium meteorologicznego. Dalej wchodzimy na szlak czerwony kierując się w stronę Czerwonych Wierchów.

Dochodzimy do przełęczy pod Kopą Kondracką i dalej do Kopy Kondrackiej. Po drodze z prawej strony wspaniały widok na Giewont i to całkiem z innej perspektywy niż z Zakopanego. Dalej już Czerwone Wierchy. Mijamy po drodze Małołączniak (2096 m n.p.m.), Krzesanicę (2122 m n.p.m.) i dochodzimy do Ciemniaka (2096 m n.p.m.) Teraz już tylko około trzygodzinne dotarcie do Kir.

Schodzimy czerwonym szlakiem do Doliny Kościeliskiej. Dalej szlakiem zielonym do wspomnianych Kir. wsiadamy do busa i wracamy do Zakopanego. Warunkiem udanej trasy jest pogoda, przy której rozkoszujemy się wspaniałymi widokami.

Zakopane - Koleją linową na Kasprowy Wierch
Bobkociągiem na Kasprowy Kolejka linowa na Kasprowy Wierch działa już od ponad 70 lat. Była pierwszym tego typu urządzeniem nie tylko w całych Tatrach, ale i w Polsce. Dzisiaj już niewiele osó... rozrywka: kolejki
Zakopane - Wysokogórskie Obserwatorium Meteorologiczne IMGW na Kasprowym Wierchu
Na wysokości 1985 m n.p.m. stoi najwyżej położony w Rzeczypospolitej, stale zamieszkany budynek. Mieści się w nim zbudowane w 1938 r. obserwatorium meteorologiczne i astronomiczne. Uwzględniając wysoko... zabytki: zabytkowe budynki
Zakopane - Czerwone Wierchy
Jesienią, a czasami już pod koniec lata, sit skucina, czyli trawy porastające stoki szczytów, przebarwia się na czerwono, stąd nazwa szlaku Czerwone Wierchy. Trasę tworzą leżące w niewielkiej... rozrywka: szlaki turystyczne
Zakopane - Ciemniak
Ciemniak to jeden z czterech szczytów masywu Czerwonych Wierchów. Jego wysokość to 2096 m n.p.m., przez Słowaków określana jednak na 2090 m n.p.m. Szczyt ten należy do grani gł&... przyroda: parki narodowe
Kościelisko - Droga Królewska
W przekazywanych z pokolenia na pokolenie opowieściach przetrwała legenda, że w 1655 r. król Jan Kazimierz uciekał przed szwedzką nawałą drogą wiodącą przez Palenicę, Butorów Wierch, P... niezwykłe: historie niezwykłe