Dostepna również w Get it on Google Play
Szukasz inspiracji na weekendową wycieczkę? Skorzystaj z gotowych propozycji i daj się porwać przygodzie. Podążaj śladami naszych użytkowników!

Z Siwej Polany na Wołowiec

Trasa, którą zamierzamy przebyć prowadzi na pierwszy od strony zachodniej szczyt polskich Tatr, jeden z najłatwiejszych do zdobycia dwutysięczników. Rozpoczynamy na Siwej Polanie, gdzie zielonym szlakiem musimy dotrzeć do Doliny Chochołowskiej. Najłatwiejszym sposobem jest skorzystanie z kolejki. Szybko i tanio. Dojedziemy do Polany Huciska. Dalej już własne nogi.

Ruszamy w kierunku Polany Chochołowskiej. Zajmie nam to około godziny marszu. Po prawej stronie znajduje się kapliczka św. Jana Chrzciciela znana z serialu "Janosik", w której główny bohater brał ślub z Maryną. Na polanie znajdują się piękne zabytkowe szałasy. Idziemy dalej i dochodzimy do schroniska. W czerwcu 1983 roku przebywał w nim papież Jan Paweł II. Warto się tam posilić, by wyruszyć w dalszą drogę.

Ze schroniska ruszamy w górę, żółtym szlakiem w kierunku Grzesia. Przechodzimy przez Przełęcz Bobrowiecką i po około 1 godz. 30 min. powinniśmy dotrzeć do szczytu na wysokości 1653 m n.p.m. Dalej już tzw. Długim Upłazem, szlakiem niebieskim kierujemy się w stronę Wołowca. Po drodze przechodzimy przez drugi szczyt - Rakoń (1879 m n.p.m.). Z Grzesia na Wołowiec powinniśmy dotrzeć w niecałe 2 godziny.

Widoki ze szczytu Wołowca (2064 m n.p.m.) są wspaniałe. Wymienię tylko pobliskie zbocza Rohaczy na zachodzie oraz Dolinę Jamnicką ze swoimi stawami na południu. Czeka nas na pewno wspaniała i niepowtarzalna sesja fotograficzna. Oczywiście zakładając, że trafiliśmy na piękną pogodę. Po krótkim odpoczynku i naładowaniu aparatu zdjęciami schodzimy tym samym niebieskim szlakiem około 20 min. do skrzyżowania ze szlakiem zielonym. Wchodzimy na ten szlak i Wyżnią Doliną Chochołowską w 1,40 h schodzimy już tylko w dół do Polany Chochołowskiej. Teraz wybieramy inny rodzaj transportu i na wypożyczonym rowerze, za odpowiednią opłatą zjeżdżamy aż do Siwej Polany.

Zakopane - Pamiątka z odwiedzin – Siwa Polana
23 czerwca 1983 roku na Siwej Polanie lądował helikopter, na którego pokładzie znajdował się Jan Paweł II. Papież podczas drugiej pielgrzymki do Polski odwiedził Dolinę Chochołowską. W 2... zabytki: kaplice i krzyże przydrożne
Dolina Chochołowska - Kapliczka Maryny i Janosika
Każdy, kto zna kultowy serial "Janosik", pamięta sceny ze ślubu Harnasia z Maryną, który miał miejsce w Dolinie Chochołowskiej. W czasie realizacji serialu zbudowano na Polanie Chochoł... zabytki: kaplice i krzyże przydrożne
Witów - Dolina Chochołowska
Długa na 8,5 kilometra Dolina Chochołowska, jest największą i najdalej na zachód wysuniętą doliną Tatr Polskich. Jest to dolina walna - biegnie od podnóża gór do głównej gra... przyroda: parki narodowe
Zakopane - Schronisko PTTK na Polanie Chochołowskiej
Schronisko położone jest na wysokości 1 146 m n.p.m. na Polanie Chochołowskiej. Miejsce na budowę schroniska wybrano w 1928 roku, a oficjalne otwarcie miało miejsce w 1932 roku. Budynek spłonął niedług... zabytki: zabytkowe budynki
Witów - Grześ
Grześ to szczyt w Tatrach Zachodnich o wysokości 1653 m n.p.m. Prowadzi na niego żółty szlak z Polany Chochołowskiej. Na szczycie znajduje się drewniany krzyż postawiony przez Słowak&oac... rozrywka: szlaki turystyczne
Witów - Rakoń
Rakoń jest szczytem w Tatrach Zachodnich o wysokości 1879 m n.p.m. Znajduje się pomiędzy Grzesiem a Wołowcem. Prowadzi do niego żółty szlak z Polany Chochołowskiej do Grzesia, a następnie od ... rozrywka: szlaki turystyczne
Witów - Wołowiec
Wołowiec jest pierwszym dwutysięcznym szczytem polskich Tatr od strony zachodniej. Jego wysokość wynosi 2064 m n.p.m. Przyciąga rzesze turystów polskich i słowackich ze względu na swoje położeni... rozrywka: szlaki turystyczne